Wednesday, May 9, 2012

exam fever~


di mesir subuh waktu summer sekarang adalah pukul 3 pagi.. jadi saya akan tidur seawal jam 9 malam dan bangun pada jam 2 pagi.. supaya dapat bersiap2 untuk subuh dan sewaktu dengannya..

dulu-dulu kalau terlepas solat sunat tidak mengapa. tapi sekarang sy faham, rugilah xsolat sunat. kalau tiba2 sy mati selepas itu, tentu sy akan minta Allah hidupkan sy semula walaupun sekejap utk tunaikan yg sunat itu. ah ruginya manusia mcm ini.. dan sy xnak jadi org yg rugi.
jadi lepas solat subuh, sy boleh study. masa lepas subuh mesti dimanfaatkan sebaiknya. sebab baru je bangun tidur. neurotransmitter pon masih banyak belum digunakan. waktu paling optimum utk study. study sejam, berhenti sekejap, selesaikan kerja2 sampingan sebagai waktu rest minda, sambung study semula. bergilir2.
kelas mula pukul 11 pagi. jadi sebelum kelas, sy akan tidur sekejap dalam setengah jam kemudian baru ke kelas. ye sy mahu restore semula neurotransmitter yg haus selepas sy gunakan pagi itu. *haa banyak lah sgt study tu.. =.='
lepas pulang kelas, mungkin sudah petang, masa ini digunakan untuk hal2 keduniaan tetapi masih dalam bentuk ibadah. cthnya macam melawat adik2 junior atau masak dan lain2.
lepas solat isyak mungkin boleh study sikit dan sambung tidur. inilah rotation hidup orang yg mahu exam sekarang.
banyak lagi belum cover. tapi bukan salah siapa2. salah sendiri.
doakan saya :)

No comments: